Cyrix-i
Marka: Victron Energy
Przełącznik akumulatorów cyrix to sterowany mikroprocesorem przekaźnik do dużych obciążeń, który automatycznie łączy akumulatory równolegle, kiedy jeden z nich osiągnie wstępnie zadane napięcie (oznaczające, że akumulator jest właśnie ładowany), i rozłącza, kiedy napięcie spadnie poniżej poziomu napięcia konserwacyjnego (oznaczającego, że jeden lub kilka akumulatorów jest w trakcie rozładowywania).
Przełączniki akumulatorów cyrix stanowią doskonałą alternatywę dla odłączników diodowych. Ich główną cechą jest praktyczny brak strat napięcia, co sprawia, że napięcie wyjściowe alternatorów lub ładowarek nie wymaga zwiększania.
Modele: 120A / 230A / 400A
od 1 454,48 zł brutto (VAT 23%)
Nowość: inteligentne monitorowanie akumulatora zapobiegające niepożądanemu przełączaniu
Niektóre łączniki akumulatorów odłączą akumulator w przypadku krótkiego, ale wysokiego natężenia prądu. Łącznik akumulatorów może również nie zostać podłączony duży, ale rozładowany zespół akumulatorów, ponieważ napięcie prądu stałego natychmiast spada poniżej wartość rozłączenia po podłączeniu akumulatorów. Oprogramowanie Cyrix-i to coś więcej niż tylko łączenie i rozłączanie w oparciu o napięcie akumulatora i prąd stałe opóźnienie czasowe. Cyrix-i analizuje ogólny trend (wzrost lub spadek napięcia) i odwraca poprzedni działania tylko wtedy, gdy tendencja ulegnie odwróceniu w określonym czasie. Opóźnienie zależy od napięcia odchylenie od trendu.
Dodatkowo można wybrać cztery profile taktowania przełączników
Automatyczna zmiana zakresu
12/24 V i 24/48 V Cyrix-i automatycznie wykrywa napięcie systemowe.
Brak utraty napięcia
Łączniki akumulatorów Cyrix są doskonałym zamiennikiem izolatorów diodowych. Główną cechą jest to, że jest praktycznie brak strat napięcia, dzięki czemu nie ma konieczności zwiększania napięcia wyjściowego alternatorów lub ładowarek akumulatorów.
Priorytet akumulatora rozruchowego
W typowej konfiguracji alternator jest podłączony bezpośrednio do akumulatora rozruchowego. Bateria dodatkowa i ewentualnie również ster strumieniowy dziobowy i inne akumulatory są podłączone do akumulatora rozruchowego za pomocą łączników akumulatorów Cyrix. Kiedy Cyrix wyczuje, że akumulator rozruchowy osiągnął napięcie podłączenia, załączy się, aby umożliwić połączenie równoległe ładowanie pozostałych akumulatorów.
Dwukierunkowe wykrywanie napięcia i zasilanie z obu akumulatorów
Cyrix wykrywa napięcie obu podłączonych akumulatorów. Dlatego też zaangażuje się również, jeśli na przykład akumulator dodatkowy jest ładowany za pomocą ładowarki. Cyrix-i ma podwójny zasilacz. Dlatego zamknie się również, jeśli napięcie na jednym akumulatorze będzie zbyt niskie, aby działał Cyrix.
Aby zapobiec nieoczekiwanemu działaniu podczas instalacji lub po odłączeniu jednego akumulatora, Cyrix-i nie zamknie się, jeśli napięcie na jednym z dwóch połączeń akumulatora będzie niższe niż 2 V (akumulator 12 V) lub 4 V (akumulator 24 V) lub 8 V (akumulator 48 V).
Połączenie równoległe w sytuacji awaryjnej
Cyrix można także włączyć za pomocą przycisku (Cyrix pozostaje włączony przez 30 s) lub przełącznika w celu podłączenia akumulatorów równolegle ręcznie. Jest to szczególnie przydatne w sytuacji awaryjnej, gdy akumulator rozruchowy jest rozładowany lub uszkodzony.
Marka | |
---|---|
Model | 12/24V-400A, 24/48V-400A |